אחרי שנתיים: אל״ם זיו רום מסיים את תפקידו כמפקד שייטת ספינות הטילים אחרי שנתיים: אל״ם זיו רום מסיים את תפקידו כמפקד שייטת ספינות הטילים

אחרי שנתיים: אל״ם זיו רום מסיים את תפקידו כמפקד שייטת ספינות הטילים

אוראל אלחדד

במקומו ייכנס לתפקיד אל״ם גיא גולדפרב ששימש בתפקידו הקודם כמפקד בסיס אשדוד של זרוע הים

היום נערך בבסיס זרוע הים בחיפה טקס החלפת הפיקוד על שייטת 3. בטקס, במעמד מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, מפקד בסיס חיפה, תא״ל דוד סער סלמה, מפקדים, לוחמים ובני משפחה, סיים את תפקידו אל"ם זיו רום ששירת בתפקיד בשנתיים האחרונות ובמקומו נכנס לתפקיד אל"ם גיא גולדפרב. ״שייטת 3 עבורי היא בית, דרך חיים ומקום אליו אני אוהב להגיע מדי יום. אין תחליף לרגע בו יוצאים עם הצוות והספינה למרחבי הים״, אמר אל״ם רום. ״בשנתיים האחרונות התמודדנו בשייטת עם מציאות משתנה שבעקבותיה התאמנו על שיטות ההפעלה, יזמנו פעילות מבצעית רבה והפלגנו לזירות פעולה ותיקות וחדשות בים התיכון ובים האדום, זאת בנוסף להרחבת פעילותנו במרחב המים הכלכליים של מדינת ישראל. פעלנו יחד לעיצוב וחיזוק רוח השייטת וחיזקנו את הקשרים עם זרוע היבשה כי עלינו מוטלת החובה לסייע בהכרעה במלחמה הבאה״, הוסיף אל״ם רום.

אל"ם רום התגייס בשנת 1990 לקורס חובלים של זרוע הים ומאז שירת במגוון תפקידים מבצעיים בשייטת ומחוצה לה, ביניהם מפקד דבור בפלגה 915, מפקד אח״י סופה, ראש מדור תכנון במחלקת מבצעים של זרוע הים, מפקד פלגה 32, ומפקד שייטת ספינות הטילים. גם אל"ם גולדפרב החל את דרכו בקורס חובלים בשנת 1993. במהלך שירותו הצבאי השתלב במגוון תפקידים בזרוע הים ביניהם קצין נשק באח״י עצמאות, מפקד דבורה בפלגה 914, מפקד פלגה 916 ומפקד בסיס אשדוד. היום, הוא שב ליחידה בה החל את דרכו, הפעם כמפקדה.

 

 

״לפני 22 שנה הגעתי כצוער בקורס חובלים לאח״י גאולה והתאהבתי. התאהבתי בחיבור שביו המתכת לאנשים״, נזכר אל״ם גולדפרב. ״לא סתם אומרים שלספינות יש נשמה, זוהי נשמה של דורות רבים שצרובה במתכת האפורה. אני שב הביתה כשלבי פועם מהתרגשות. אנו נמשיך לפעול קרוב ורחוק ורחוק מנמל הבית על מנת לשפר את יכולתנו המודיעינית וכדי להרתיע את האויב ולסכל את פעילותו, כל זאת על מנת להרחיק את המלחמה הבאה״, הדגיש אל״ם גולדפרב.

שייטת ספינות הטילים הנה הכוח הימי המרכזי של זרוע הים ושל צה"ל. היא לוקחת חלק בפעילות מבצעית, רובה מסווגת, משתתפת בסיכול הברחות אמצעי לחימה דרך הים, ובשנים האחרונות אמונה על ההגנה על מרחב המים הכלכליים ועל מתקנים חיוניים לביטחון המדינה. מאז הקמתה השייטת השתתפה באינספור מבצעים היסטוריים שהתוו דרך ללוחמים ומפקדים בזרוע הים ובצה"ל כולו. השייטת היא מהיחידות המבצעיות בצה"ל הפועלת בהיקף שעות חסר תקדים הרחק מנמל הבית ותורמת ישירות לשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה.

״זיו, היום אתה מעביר את תואר המפקד הבכיר בים לבא אחריך. תואר שיש בו יותר חובות מאשר זכויות״, אמר מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט. ״פעלת בשלל הזירות, החל מהזירה הצפונית לאור נוכחות מעצמתית חריגה וחדשה במחוזותינו ועד לאתגרי הים האדום. תודה על שירות מצוין, על ענייניות, מקצועיות, צניעות ועל פיקוד בגובה העיניים. עכשיו הפיקוד עובר אליך גיא, אתה עתיר ניסיון בספינות הטילים לאור תפקידיך המגוונים כמפקד- ממפל״ג, דרך סגן מפקד השייטת ועד לתפקידך האחרון כמפקד בסיס אשדוד. אני משוכנע שתוכל לקחת את השייטת בתקופה מאתגרת זו למקומות הנכונים״, סיכם אלוף שרביט.

 

עוד כתבות בנושא

loading...