זרוע הים בתרגיל ראשון מסוגו בלב הים התיכון זרוע הים בתרגיל ראשון מסוגו בלב הים התיכון

זרוע הים בתרגיל ראשון מסוגו בלב הים התיכון

ספיר משולם

הצצה לתרגיל משותף עם כוחות נאט"ו בכריתים

חוצים גבולות: בשבוע שעבר חזרו כוחות זרוע הים מתרגיל ראשון מסוגו בכריתים, בו עבדו ציים רבים בשיתוף פעולה בתרחישי תקיפה והגנה. הצי היווני ריכז את התרגיל, שכלל שלושה כלי שיט של מדינת ישראל, בהם ספינת הטילים אח"י אילת מדגם סער 5, ושתי ספינות טילים, אח"י תרשיש ואח"י חץ, מדגם סער 4.5, מסוק ימי וכלי שיט של חילות הים של יוון, ארה"ב, בריטניה, בולגריה, רומניה ואיטליה. "חיל הים היווני, שאירח תרגיל של נאט"ו בים התיכון, הזמין את זרוע הים להשתתף בתרגיל זה בפעם הראשונה", אמר מפקד פלגה (מפל"ג) 32 בשייטת ספינות הטילים, סא"ל יניב לביא. "העולם זקוק לכוח רב לאומי שיודע לפעול בכל מקום ובכל שעה נגד האיומים שמשפיעים על כל העמים והמדינות בעולם. שיתוף הפעולה ויחסי האמון מול ציים מובילים תורמים באופן ישיר למענה המבצעי ולסיוע המקצועי ההדדי בין הציים. כל אלו משפיעים על היציבות האזורית ועל המענה לאיומים השונים שמתרחשים בתווך הימי איתו כל המדינות באזור צריכות להתמודד בהיבט הטרור העולמי", הוסיף.

 

התרגיל ארך כשבועיים, כאשר בשבוע הראשון בוצעו מפגשים משותפים עם הציים השונים, בהם התקיים שיח בדרג הפיקוד על תורת הלחימה ועל שיתוף הפעולה בו יפעלו הכוחות באירועים מאתגרים בלב ים. בשבוע השני יצאו הכוחות לים ותרגלו מספר תרחישים, ביניהם פעילויות חילוץ והצלה, תרחישי תקיפה מהים ואימונים טקטיים משותפים כנגד הטרור הימי בזירת הים התיכון. "תרגלנו תרחישי תקיפה משותפים, ביניהם ירי לעבר אי, שדימה מטרה עוינת, ופינוי פצועים מהים לאחר אירוע רב נפגעים", אמר סא"ל לביא. "פעילויות החילוץ מכלי השיט בוצעו בלב ים על ידי הצוותים הלוחמים בים. המסוק הימי ביצע את תהליך החילוץ מהספינה של היוונים, והמסוק היווני עשה את אותו תהליך בדיוק על ספינת הטילים שלנו. גם בתרגיל הרפואי בוצע חילוף בין הצוותים הרפואיים של הציים, ויחד טיפלו בחיילים פצועים. כמו כן, כלל הציים תרגלו את תרחישי האנטי טרור הימי, כי בסופו של יום זירת הים התיכון עוברת טלטלה, ובמציאות של היום מחייבת במיוחד את זרוע הים הישראלית להיות מוכנה לכל תרחיש ואיום בזירה הימית", הסביר.

הקשר עם כוחות נאט"ו מתהדק ושילוב מדינת ישראל בארגון קורה לעיתים קרובות יותר. זרוע הים משתתפת בתרגילים עם ציים זרים בארץ ובחו"ל,על מנת ללמוד מהם ולהמשיך לשפר את תורת ותפיסת הלחימה שלה. "שיתוף הפעולה עם נאט"ו גובר וניתן לראות את זה כבר היום, קיימת השתתפות פעילה שלנו בתרגילים שהם מובילים ובביקורים של כוח נאט"ו בישראל", אמר מפל"ג 32. "אנחנו לומדים משיטות הפעולה שלהם ומפתחים תוכניות מבצעיות חדשות אל מול האיומים של הזירה הימית. הייחודיות של זרוע הים באה לידי ביטוי בכך שהזרוע מבצעת פעילות ענפה עם שעות פעילות מבצעית מהגבוהות בצה"ל. מנקודת המבט של הציים הזרים, הייחודיות היא שאנו פועלים באופן שוטף בזירות הימיות, גם מול מדינות אויב, בשונה מהציים הזרים. הם מתעסקים בפעילות בין לאומית מול הפליטים ומול ארגוני הטרור, בהיבט ההברחות. אנחנו עוסקים ביום יום בצורה חזקה ואינטנסיבית בכל הקשור לזה. זרוע הים פועלת בכל מקום שיש בו ים - בזירה הדרומית, הצפונית, באגן הים התיכון וביעדים עלומים נוספים, והיא מוכנה לכל תרחיש שעלול לקרות", סיכם.

loading...