צוללן צוללן

צוללן

כיום, ישנם שני דגמים של צוללות ברשות הזרוע: דגם "דולפין" ו"דולפין AIP". הצוללות הינן מהמתקדמות ומהמשוכללות בעולם. יתרונותיה המובהקים של הצוללת נעוצים בחשאיותה. באמצעותה ניתן לשהות מרחק רב מגבולות המדינה וללמוד את מהלכי האויב, מבלי להתגלות כלל. יתרון ייחודי זה לא קיים באף כלי מלחמה אחר. הצוללות מצוידות בנשק תת-מימי מתוחכם כמו טורפדו משוכלל ובנשק על-מימי, כדוגמת טילים ייחודיים ומערכות גילוי והתגוננות הנחשבות לפורצות דרך בתחומן.

דרישות קבלה ומיונים:
פרופיל 82 ומעלה ללא סעיף פוסל, קב"א 53 ומעלה ודפ"ר 60 ומעלה. המועמדים שיתקבלו
לקורס צוללן יחויבו לחתום 36 חודשי שירות מתום ההכשרה.

משך ההכשרה (קורס):
רק מעטים נבחרים מדי שנה לעבור את ההכשרה הייחודית, ורק חלק מהחיילים שמתחילים את ההכשרה מסיימים את הקורס ואכן מצטרפים לשייטת הצוללות.
בשל חשיבותה המבצעית של שייטת זו, הצוללת וצוותה חייבים להיות בכשירות מבצעית ובמוכנות למלחמה בכל עת. לשם כך, הותאם קורס הצוללן לאתגרים אותם עתידים הלוחמים לפגוש בהמשך שירותם המבצעי. הקורס, האורך כשנה, ממיין לכל אורכו וכולל שני שלבים: בסיסי, וייעודי. בשלב הבסיסי ישנו דגש על מאמץ פיזי לצד הקניית ערכים, בנוסף לכך החניכים מתחילים את לימודיהם הבסיסיים בתחום הפעלת הצוללת. בשלב לאחר מכן החניכים מתחלקים לפי מגמותיהם הייעודיות שבצוללת ומתמקצעים. בשלב האחרון הם מצטרפים להפלגות בצוללת. עם סיום הכשרתם, החניכים מקבלים את סיכת הצוללן, מצטרפים באופן רשמי למשפחת הצוללנים ולוקחים חלק משמעותי בפעילויות מבצעיות רבות וחשאיות.

הלוחם בשייטת הצוללות לוקח חלק במשימות בעלות משמעות אסטרטגית והוא נדרש להתמודד עם אתגרי העולם התת-מימי. הצוללן הינו לוחם בעל תכונות ייחודיות ויכולות אישיות גבוהות. על הלוחמים בצוללת להיות בעלי חוסן מנטאלי, קור רוח ויכולת עמידה בלחצים.
בדומה ליחידות מובחרות אחרות בצה"ל, שייטת הצוללות מאופיינת בצוות איכותי ומגובש המבצע פעילויות מבצעיות, מורכבות וייחודיות כחלק משגרתו. פעילות הצוללן מתבצעת הרחק מחופי מדינת ישראל ורובה הינה חשאית ומסווגת. דוגמה לכך היא בנתון חשיפת המבצעים של השייטת העומד על שניים בלבד. הצוללות בעלות יכולות להשמדת כלי שיט של האויב, שליטה במבואות נמלים, פעילות ריגול חשאית וסיוע לכוחות נוספים בקרב.

עוד כתבות בנושא

loading...