שמונה דברים שבקרית שליטה צריכה לדעת לפני גיוסה שמונה דברים שבקרית שליטה צריכה לדעת לפני גיוסה

שמונה דברים שבקרית שליטה צריכה לדעת לפני גיוסה

ברית אלמוג

רגע לפני שהן מתגייסות, הכנו רשימה קצרה של דברים שבקריות שליטה צריכות לדעת להמשך שירותן

1. בקרית שליטה ימית (בקש"ית) שומרת על הגבול הימי במוצבים ייעודיים ובבסיסי זרוע הים. הבקריות עובדות עם מצלמות ומכמ"ים לאורך כל קו החוף של ישראל, ושומרות עליו מפני חדירות של גרומים עוינים לשטח המדינה. בין היתר הן עוקבות אחר ספינות בקרבת הגבולות, מכווינות את הכוחות הלוחמים של זרוע הים לעבר מקומות חשודים ועוקבות אחר תנועת כלי שיט צבאיים ואזרחיים בתוך שטחי ישראל.

2. הכשרת בקרית שליטה נעשית בקורס בבה"ד זרוע הים בחיפה, לאחר טירונות שנעשית באותו הבסיס. במהלך הקורס, הנמשך שלושה חודשים, לומדות בקריות השליטה על המערכות המתקדמות שיפעילו בשירותן, על קו החוף ומושגים ימיים שונים בהם ישתמשו בעבודתן אל מול הגורמים המבצעיים.

3. הבקש"יות המשרתות במרכזי שליטה זירתיים (מש"ז) בבסיסי זרוע הים, ובמוצבים הנמצאים על קו החוף (מש"א). המוצבים מאפשרים תצפית על הים בכל קו גבול, החל מראש הנקרה בצפון, למוצב השליטה 'ארז' בגבול רצועת עזה ועד למש"ז בבסיס אילת.

4. מוצבי השליטה מלאי הווי יחידה והשירות בהם כולל אווירת משפחתיות. במהלך השירות האינטנסיבי נוצרות חברויות לכל החיים, כיוון שהשעות ביחד במשמרות המאתגרות מחברות בין הבקריות ויוצרות סביבה חברותית שמעבירה את השירות באופן מהנה יותר.

5. תנאי השירות של הבקש"יות עברו שינויים רבים בשנים האחרונות, והוטבו מאוד. בכל מוצב היציאות שלהן קצת אחרות, אך הן עדיין בבית כל סופ"ש שני. במהלך ימיהן בבסיס משרתות בקריות השליטה במשמרות של שש שעות עם הפוגות משתנות ביניהן. הן תומכות לחימה, והמשרתות במוצבי הקצה מוגדרות כפועלות בדרגת פעילות א' פלוס.

6. בקרית שליטה לא עוצרת את לימודיה בסיום הקורס. לאחר ההסמכה היא יכולה לצאת לקצונה כקצינת שליטה, לחזור לבה"ד זרוע הים כמפקדת בקורס בקריות שליטה או להתקדם בתוך המוצב ולהפוך לאחראית משמרת ובכך להיות חלק משורת הפיקוד במוצב.

7. תפקיד משמעותי אינו קלישאה עבור בקש"ית. בתפקיד מאתגר ומלא אחריות שכזה, נדרשת הבנה בסיסית של מהות התפקיד וחשיבותו להגנה על גבולות המדינה מהים. התפקיד נותן סיפוק אדיר, ומעניק למשרתות בו את הידיעה שבזכות העבודה שלהן הגבול הימי של מדינת ישראל נשאר בטוח.

8. בקריות השליטה מגנות על חופי ישראל מפני החדירות משטח הים, וכחלק מעבודתן הן נחשפות לפעילות הייחודיות של זרוע הים. בין היתר הן לוקחות חלק בתרגילים משותפים עם הלוחמים הימיים ולוחמי זרוע יבשה וחיל האוויר. הן מוגדרות כתומכות לחימה ולא בכדי, הן שותפות לכל פעילות מבצעית. הבקש"יות הן החלק המשלים בחוף לפעילות הלוחמים בלב הים.

loading...