"כך ניצחתי את המחלה" "כך ניצחתי את המחלה"

"כך ניצחתי את המחלה"

מעיין לנגה

כשהייתה בכיתה ח׳, גילתה טוראי עדן לוי שהיא חולה בסרטן. מאז הספיקה להחלים, להשתקם ולהתנדב לצבא - והיום היא עושה שירות משמעותי בבה״ד זרוע הים

בחופש הגדול של כיתה ח׳, חייה של טוראי עדן לוי קיבלו תפנית חדה שדרשה ממנה הרבה תעצומות נפש: היא אובחנה כחולת סרטן. ״האבחנה הגיעה אחרי תקופה בה לא הרגשתי טוב וסבלתי מכאבים״, משחזרת עדן. ״הייתי בהלם מוחלט, לא ציפיתי לזה בכלל. בתור נערה מתבגרת, מה שחשבתי עליו ישר היה השיער שינשור, וכמובן הטיפולים שאצטרך לעבור והעתיד שלי בבית הספר״.

מחלתה של עדן, שתקפה אותה בגיל כל כך צעיר, העלתה בה שאלות רבות על עתידה ובפרט לגבי גיוסה לצבא. ״כשסיפרו לי שאני חולה, אחת השאלות הראשונות שלי הייתה אם אוכל להתגייס. הרופאים הסבירו לי שאוכל להתנדב לצבא, ומייד ידעתי שזו הדרך בה אבחר. מבחינתי לא הייתה אופציה לא להתגייס לצבא״, היא משתפת.

כשהייתה בכיתה ח׳, גילתה טוראי עדן לוי שהיא חולה בסרטן. מאז הספיקה להחלים, להשתקם ולהתנדב לצבא - והיום היא עושה שירות משמעותי בבה״ד זרוע הים

אחרי שאובחנה במחלה, עדן נכנסה לשגרת טיפולים אינטנסיבית שארכה כשמונה חודשים. ״לכימותרפיה יש השפעה חזקה על הגוף. הרגשתי חלשה מאוד, והיו תקופות שהיה לי אסור אפילו לראות חברים, והייתי צריכה עזרה בביצוע פעולות פשוטות כמו לעלות במדרגות״, היא נזכרת. ״למרות זאת, בזכות המשפחה והסביבה התומכת שהייתה לי, הצלחתי להסתכל על המצב בהרבה הומור ואופטימיות״, מספרת עדן.

״בימים המאתגרים, אבא שלי הזכיר לי שוב ושוב את המשפט: כל יום שעובר לא חוזר. כך ניצחתי את המחלה - בידיעה שכל יום קשה שעברתי הוא צעד נוסף לקראת ההחלמה. כולם עוברים קשיים במהלך החיים, ומבחינתי המחלה הייתה עוד קושי שצריך לעבור. לא הייתה לי אופציה לוותר, רק לנצח״.

לצד האתגרים, ההתמודדות עם מחלת הסרטן היוותה חוויה מלמדת ומשמעותית עבור עדן, אותה לא הייתה בוחרת לשנות. ״בתחילת התהליך היה לי קשה לראות את עצמי, אבל בהמשך למדתי לצחוק על כל שערה שנשרה. יצאתי לטיולים מטעם עמותות למען ילדים חולי סרטן ויצרתי קשרים עם הרבה אנשים מקסימים. החוויות האלו הפכו אותי לילדה פתוחה וחזקה יותר״, היא מסבירה.

בתום תקופת הטיפולים, חזרה עדן ללימודים בבית הספר. היא עלתה לתיכון יחד עם חבריה, ובכיתה י״א קיבלה זימון לצו הראשון כמו שאר בני כיתתה. ״חיכיתי מאוד לקבל צו ראשון כמו כל החברים סביבי, וכשקיבלתי אותו והתייצבתי בלשכת הגיוס הודיעו לי שאני פטורה מגיוס לצבא. כמובן שהתעקשתי לוותר על הפטור ולהתגייס״, היא אומרת.

״רציתי להתגייס לתפקיד משמעותי שיאתגר אותי. יכולתי לבחור להתנדב להרבה תפקידים קלים ונוחים, אבל החלטתי שאני רוצה להגיע למקום שייפתח אותי. תקופת השירות הצבאי היא שיעור חשוב לחיים שלא רציתי לוותר עליו בשום אופן״, מבהירה עדן.

״בחרתי להתגייס לתפקיד מש״קית צוות פיתוח הדרכה בבסיס ההדרכה של זרוע הים, ואני מרגישה שעשיתי את הבחירה הנכונה. מעבר לפן המקצועי החשוב מאוד, זכיתי להכיר הרבה חברים שישארו איתי להמשך החיים״.

loading...