"בזכות המספן, ביטחון המדינה נשמר" "בזכות המספן, ביטחון המדינה נשמר"

"בזכות המספן, ביטחון המדינה נשמר"

חן אלבז

הוא אחד מהמספנים שנחבאים אל הכלים, תרתי משמע, אבל במלחמה הם מספקים מעטפת מבצעית 24/7 לכל כלי הזרוע

במפקדת זרוע הים נמצאים אנשי מספן הציוד של הזרוע. הם אלו האמונים על תכנון, עיצוב ויצירת כל ציוד לחימה או אמצעי הגנה מתקדם, מורכב וטכנולוגי ככל שיהיה. "התפקיד טומן בחובו לא מעט אחריות, יכולות חשיבה גבוהות וכן,יכולת ירידה לפרטים בדקדקנות מירבית וחשיבה טכנולוגית", משתף סגן נ', קצין פרויקט במערכת "כיפה ימית".

בתפקידו הנוכחי, סגן נ' עוסק בפיתוח ובמבצוע של מערכות ההגנה האוויריות מהמתקדמות בעולם. "רגעי המשמעות העמוקים ביותר בתפקיד הם בראש ובראשונה ההבנה שבזכות העשייה של מספן הציוד, זרוע הים ולוחמיה יכולים להגן באופן מיטבי על הנכסים האסטרטגיים של המדינה ועל תושביה", הוא משתף.

התמיכה של המפקדים הבכירים במספן משמעותית מאוד לדבריו של סגן נ'. העבודה המתמדת דורשת מאנשי המספן להיות חדים ומפוקסים, כשהמטרה המרכזית היא שמירת הכשירות המבצעית של הספינות ומתן מעטפת מבצעית איכותית מלאה לכל צוות ספינה או צוללת, שתבטיח את עליונותה הימית של הזרוע.
"למשל, ברגעי הפריצה הראשונים של המלחמה, המון ספינות היו זקוקות להכוונה ולידע המקצועי שלנו, לולא התמיכה שאנשי המספן סיפקו, היה קשה להוציא לפועל את כלל משימות הגנה והתקיפה שהזרוע הייתה צריכה לבצע" הוא מדגיש.

הוא אחד מהמספנים שנחבאים אל הכלים, תרתי משמע, אבל במלחמה הם מספקים מעטפת מבצעית 24/7 לכל כלי הזרוע
"כולנו מחויבים לזמינות 24/7, בכוננות הקפצה לכל בסיס בכל רגע נתון. בעשייה מתמדת מול מפקדי הספינות, הצוותים ההנדסיים הפזורים בבסיסי הזרוע ומול מפקדינו במספן. יש תמיד מה לעשות, מה לשפר ולאן להתקדם. אנחנו שואפים תמיד למקסום היכולות שלנו", אומר סגן נ'.

"אנחנו מקפידים להיות בקשר טוב וממושך עם הלוחמים שבים. הם מעדכנים אותנו בצרכים שלהם ואנו קשובים להם, בסופו של דבר הם אלו שיודעים הכי טוב מה צריך לעשות וכיצד, ובעקבות זה אנחנו משנים כלי לחימה, משפרים אותם או מתכננים כלי מסוים או מערכת בצורה אחרת. זו זכות לעסוק במקצוע כזה ואני אסיר תודה על ההזדמנות להיות חלק מהמספן המיוחד והאיכותי, אין עבודה מספקת מזו", הוא מסכם בחיוך.

loading...