ילדי 'גדולים מהחיים' לצוללנים ליום אחד ילדי 'גדולים מהחיים' לצוללנים ליום אחד

ילדי 'גדולים מהחיים' לצוללנים ליום אחד

אלה פלג, מערכת את"צ

בין פעילויות מבצעיות מסווגות לאימונים קריטיים, הצוללת אח"י דולפין התמלאה בקולות שמחים וסקרניים של ילדים המתמודדים עם מחלת הסרטן. שוחחנו עם סרן ע', העומד מאחורי היוזמה, שהפכה אותם לא רק ל"גדולים מהחיים" - אלא גם לצוללנים ליום אחד

בסיס חיפה התמלא בחודש שעבר בכ-50 ילדים והוריהם, שלקחו הפסקה מהמלחמה היום-יומית נגד הסרטן, והגיעו מבית החולים - לביקור מיוחד בעולמם העמוק והסודי של הצוללנים. "מתחילת המלחמה", פותח סרן ע', יוזם המפגש וקצין האלקטרוניקה של הצוללת אח"י דולפין, "האוכלוסייה והאזרחים תרמו המון לצה"ל, בין אם מדובר באוכל, בהתייצבות למילואים או במורל. הבנו שאנחנו חייבים לשנות את האיזון - ולהחזיר חזרה לקהילה". מתוך המחשבה הזאת בדיוק נולדה היוזמה.
"הם גורמים לנו להמשיך בכל הכוח"
"הם גורמים לנו להמשיך בכל הכוח"
(צילום: דניאל קרמר, דוברות זרוע הים)

סרן ע' יצר קשר עם עמותת ׳גדולים מהחיים׳, ששמה כמטרה את שיפור איכות חייהם ורווחתם של ילדים חולי סרטן ומשפחותיהם, ויחד, בין הפלגות מבצעיות לאימונים אינטנסיביים, תכננו יום גדוש - שיעלה לכולם חיוך בתקופה מורכבת שכזו.

זה התחיל בפגישה של המשפחות עם מפקד שייטת הצוללות, שהסביר על פעילות היחידה וענה על שאלות שסקרנו את הילדים", הוא מפרט, "משם, עברנו לארוחת צהריים על הרציף, שהשף של הצוללת הכין".

ואז, הגיע החלק לו כל ילד וילדה חיכו: הם ירדו בסולם, ונחשפו לבטן אחד הכלים המסתוריים בצה"ל. "הם הפכו לצוללנים של ממש", מתאר סרן ע', "האזינו למטרות דרך מכשיר הניווט של הצוללת, הסונאר, הסתכלו החוצה דרך הפריסקופ, למדו את עבודות התחזוקה ברציף, פתחו וסגרו את השסתומים בתוך הצוללת, נכנסו לחדרים השונים, וראו מה זה לישון במקום כל כך סגור".
"הם הפכו לצוללנים של ממש"
"הם הפכו לצוללנים של ממש"
(צילום: דניאל קרמר, דוברות זרוע הים)
לכל משפחה, התלוו שני צוללנים, שדאגו להם מרגע הגעתם, לאורך כל היום. הקשר שנוצר ביניהם, כפי שמדגים סרן ע׳, הוא מעבר לכל דמיון: "׳הגשר׳ הוא אזור מאוד גבוה, ממנו יש ראות מדהימה אל האופק, אבל מפחיד להגיע אליו. אחד הלוחמים התלווה לילדה עם גבס ברגל ובעזרתו הם עלו לשם. זה היה קשה, אבל ההזדמנות לתצפת על העולם מלמעלה - ולהפוך יחד את הבלתי אפשרי, לאפשרי, הייתה שווה את הכול".

אבל לא רק הילדים והמשפחות יצאו מחוזקים, אלא גם הלוחמים עצמם. "מלחמה כזו ארוכה זה לא דבר קל", משתף הקצין, "והמשמעות העצומה של היום הזה העצימה אותנו, והזכירה לנו למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים".

"לא כל יום גיבורים פוגשים גיבורים", מוסיפה אפרת ליכטמן, מנכ"לית 'גדולים מהחיים', "תודה מיוחדת לחיילי אח"י דולפין. הם שומרים עלינו יומם וליל, וגם הצליחו למצוא את הזמן לשמח את הילדים בתקופה מאתגרת זו, סביב ההתמודדות האמיצה שלהם עם מחלת הסרטן. ממש ראינו על הילדים שהם יצאו עם חוויה לכל החיים".

"מבחינתנו, הם הלוחמים האמיתיים", מכריז סרן ע', "הם נלחמים כל יום 7/24, בלי דקת מנוחה. אומנם באנו לחזק אותם - אבל הם אלו שגורמים לנו להמשיך בכל הכוח".

"מבחינתנו, הם הלוחמים האמיתיים"
"מבחינתנו, הם הלוחמים האמיתיים"
(צילום: דניאל קרמר, דוברות זרוע הים)

עוד כתבות בנושא

loading...