בתום מבצע משותף של צה"ל, השב"כ והימ"מ: חולצו שני חטופים ישראלים בתום מבצע משותף של צה"ל, השב"כ והימ"מ: חולצו שני חטופים ישראלים

בתום מבצע משותף של צה"ל, השב"כ והימ"מ: חולצו שני חטופים ישראלים

מערכת אתר זרוע הים

במבצע חולצו שני חטופים ישראלים, פרננדו סימון מרמן (60) ולואיס הר (70) אשר נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה מניר יצחק ב-7 באוקטובר

הבוקר נמסר כי במבצע חילוץ משותף של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) ברפיח, התבצע חילוץ מוצלח בו חולצו משבי חמאס פרננדו סימון מרמן ולואיס הר (ממשפחת ליימברג - הר) , אשר נחטפו מביתם שבניר יצחק בשבעה באוקטובר. שניהם הוחזקו על ידי מחבלים של ארגון הטרור חמאס ברפיח.
המבצע נוהל מחמ״ל המבצעים המיוחדים של השב״כ ובוצע ע״י לוחמי הימ״מ והיחידה המבצעית של שב״כ. על בסיס מודיעין רגיש של אגף המודיעין ושב"כ, יחידת הימ"מ של המשטרה, פיקוד הדרום, שייטת 13, בפעולה מקצועית ומדויקת, יחד עם מעטפת אווירית שלוותה בגל תקיפות רחב של חיל אוויר, הצליחו הכוחות לחלץ את החטופים הישראלים ולהשיב אותם ארצה.
"מדובר במבצע מורכב תחת אש ברפיח, זה מבצע שנערכנו אליו זה זמן" מסר הבוקר תת-אלוף דניאל הגרי. "המתנו לתנאים שיאפשרו להוציא אותו לפועל".
"לפנות בוקר בשעה 1:49 הכוחות המיוחדים פרצו למבנה בלב רפיח, שם בקומה השנייה הוחזקו לואיס ופרננדו בידי מחבלים חמושים של החמאס ששהו במבנה ומחבלים ששהו במבנים הסמוכים, ברגע הפריצה לוחמי הימ"מ הגנו בגופם על לואיס ופרננדו והחלו חילופי אש כבדים במספר מוקדים עם מחבלים רבים".
מצבם של השניים טוב והם הועברו לבדיקות רפואיות במרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכלל המאמצים להשבת החטופים.

loading...