שולטות במצב שולטות במצב

שולטות במצב

שירה עמר

השבוע הגיע לסיומו קורס בקריות השליטה הימית, בקורס זה לומדות החיילות איך לבנות את התמונה הימית -לשלוט במרחב הימי, אך הפעם הקורס לא התבצע כמו תמיד אלא באופן יחודי ושונה

בקריות השליטה הימית, אשר אמונות בתפקידן על בניית התמונה הימית ושמירה על הגבולות הימיים נקיים מכלל סכנה, מאיישות את אחד מתפקידי המפתח בזרוע. הן פועלות ממרכזי השליטה בכל זירה - בכל מקום ובכל זמן נתון - ומהוות את העיניים של הלוחמים בים. בשבוע שעבר הגיע לסיומו מחזור 94 של קורס בקריות השליטה הימיות.

מדובר בהכשרה מיוחדת, שהחלה ונגמרה במהלך המלחמה. בעקבות כך, נעשו מגוון שינויים בהכשרת בקריות השליטה הימית, אשר מהוות את קו ההגנה הראשון בגבולות הימיים של מדינת ישראל. 

תפקיד בקרית השליטה הימית מביא איתו התמודדות עם מצבים שונים, בשגרה ובמלחמה. ״אנשים לפעמים לא מודעים לסיטואציות הקשות שבהן הבק"שיות לוקחות חלק", מספרת סגן נעם, מפקדת בית הספר לשליטה ימית. "אחת המטרות הראשיות בקורס היא לחזק את החוסן המנטלי שלהן״.

כדי לחזק ולהעצים את החוסן המנטלי אצל בקריות השליטה לעתיד, הוסיפו לקורס מספר שינויים. הוסיפו להן שיעורים שכוללים הסברה על המצב הביטחוני, חיבור למלחמה ובמיוחד מערכי שיעור העוסקים ברוח אהבת הארץ והציונות. ״חוץ מהשיעורים הוספנו יומיים שלמים המתרכזים אך ורק בחוסן מנטלי" מפרטת סגן נעם. "ביומיים האלה, התווספו אקטים שמטרתם לפתח את הפן המנטלי של הבנות ולהכשיר אותן לקראת הבאות". 


השבוע הגיע לסיומו קורס בקריות השליטה הימית, בקורס זה לומדות החיילות איך לבנות את התמונה הימית -לשלוט במרחב הימי, אך הפעם הקורס לא התבצע כמו תמיד אלא באופן יחודי ושונה
(צילום: רוני ארגז)

"אלו דברים שבאותו הרגע עשויים להיות מורכבים, אבל בטווח הארוך אלו הדברים הבונים ומחזקים אותן", מוסיפה. "אנחנו מנסים בכל דרך להראות להן מהי המשמעות האמיתית של בקרית שליטה, שיבינו כמה שזה חשוב ויהיו מוכנות לקראת זה״.

עם זאת, בקורס עצמו בבה״ד, בקריות השליטה לומדות את החומר המכין אותן לתפקידן, את מרבית הניסיון הן סופגות בבשטח עצמו. ״בתחילת הקורס אנחנו מלמדים אותן את החומר הבסיסי ואז בהמשך הקורס אנחנו שולחים אותן ישירות לשטח, שם הן לומדות את החומר המעשי. ללמוד ישירות בשטח מכין אותן באופן המיטבי לקראת התפקיד״, מספרת סגן נעם. ״בשטח הן מקבלות גם את הביטחון העצמי שנדרש לשם ביצוע התפקיד, שם מחברים אותן ישירות למשימה ונותנים להן את האומץ לשלוט בכל המתרחש״.

״אחד הדברים שאני מאחלת להן שיקחו איתן לתפקיד, זו מוטיבציה. מדובר בתפקיד מאתגר, והמפתח להצלחה הוא אמונה בדרך ובעשייה", מסכמת סגן נעם. “המילה 'שליטה' היא אינה מילה רגילה - היא מביאה איתה המון כוח ואחריות, ואני סומכת על החיילות החדשות שנכנסות לזירות - שיעשו את עבודתן נאמנה".

loading...