"זה כבוד וזכות להיכנס למקום שמאמן ומכין את הלוחמים בים" "זה כבוד וזכות להיכנס למקום שמאמן ומכין את הלוחמים בים"

"זה כבוד וזכות להיכנס למקום שמאמן ומכין את הלוחמים בים"

ירין פרי

ביום חמישי, ה-5 באוקטובר, ידעו מפקדות קורס מאמנות סימולטור 25 בדיוק איך הן רוצות שהקורס יתנהל כשהוא ייפתח ביום ראשון. אך יום לפני תחילת הקורס, ב-7.10, הכול התהפך והן נזרקו למים העמוקים של המלחמה יחד עם החניכות

קורס מאמנות סימולטור 25 התחיל לפני כחצי שנה, ב-8 באוקטובר. "ב-7 באוקטובר כל אחת מהחניכות קיבלה שיחה מהמפקדת כדי לראות שכולם בטוחים, ויום לאחר מכן כבר התייצבנו בבה"ד", נזכרת טוראי נטע, חניכה בקורס מאמנות סימולטור. "זה היה מאוד מורכב אבל קיבלנו את הליווי הכי מדהים שיכולנו לבקש, ובזכות המפקדות הצלחנו להרים את הראש למעלה ולהמשיך בכל הכוח".


לעבור קורס יכול להיות קשה לפעמים. אבל לעבור קורס שלם בזמן מלחמה זה דבר קשה עוד יותר. "למרות הקשיים, דווקא התקופה הזאת היא זו שחיזקה עבור הבנות את תחושת המחויבות והמשמעות האדירה בתפקיד", מספרת טוראי נטע, חניכה בקורס מאמנות סימולטור 25 ומוסיפה: "זרוע הים לוקחת חלק מאוד משמעותי בלחימה וזה כבוד וזכות להיכנס למקום שמאמן ומכין את הלוחמים בים. הרבה אחריות מוטלת על כתפינו".


סמל לי, מפקדת בקורס, משתפת את נקודת מבטה: "ב-6 באוקטובר ידענו הכול. ידענו איזה סוג של מפקדות אנחנו רוצות להיות וקבענו את כל הקווים האדומים שלנו. אבל כשהתחלנו את הקורס ב-8 באוקטובר הכול השתנה. נזרקנו למים העמוקים ביחד עם החניכות ותוך כדי תנועה יצרנו את ההכשרה מחדש, בהתאם למתרחש. אני חושבת שזה הפך את הקורס לאפילו יותר מיוחד".


ביום חמישי, ה-5 באוקטובר, ידעו מפקדות קורס מאמנות סימולטור 25 בדיוק איך הן רוצות שהקורס יתנהל כשהוא ייפתח ביום ראשון. אך יום לפני תחילת הקורס, ב-7.10, הכול התהפך והן נזרקו למים העמוקים של המלחמה יחד עם החניכות

"חצי השנה הזאת הייתה מלווה באתגרים הרבה יותר קשים מהאתגרים הלימודיים במסגרת הקורס, והאתגרים האלו יצרו בינינו קשרים יותר עמוקים שבעקבותם החיילות יצאו הרבה יותר רגישות, קשובות לסביבה, מעמיקות בכל דבר שהן נוגעות בו ומאוד סקרניות", קובעת סמל לי. "נוצר פה קורס של 20 בנות שהולכות להיות מאמנות הסימולטור הכי טובות,  בזכות עצמן ובשל התקופה המטורפת בה הן חוו את הקורס".


קורס מאמנות סימולטור 25 הוא הקורס הראשון שסמל לי מעבירה. "זה מאוד מרגש. אני מרגישה חיבור מטורף עם החניכות", היא משתפת. "לפקד זה אחד הדברים הכי משמעותיים שעשיתי, זה נותן לי תחושת שליחות מטורפת. היציאה לפיקוד הייתה כל כך משמעותית בשבילי. זה היה השיא של השירות שלי ופסגה אישית בחיים".

"הקורס אשר נמשך כחצי שנה מאוד אינטנסיבי והמטרה שלו היא להכניס אותנו בהדרגתיות לתוך הסימולטורים השונים", מספרת טוראי נטע. "אתה מגיע כשאתה לא יודע כלום, לא על התפקיד ולא על הזרוע, אבל מהר מאוד בעזרת למידה שוטפת אתה מבין איך זרוע הים עובדת ומה החשיבות הגדולה של התפקיד שלנו. לומדים היבטים של הדרכה, מישוב והרבה למידה של חומר מקצועי. דורשים מאיתנו להיות המדריכות הכי טובות כדי שנוכל להעביר את הסימולציה ללוחמים בים".


"כל אחת משתבצת במקום המדויק לה ביותר", היא מוספיה. "חברתית, מקצועית ומערכתית, זה איזון מושלם בין הצורך של הזרוע ליכולות שלנו". עם סיום הקורס צפות תחושות רבות ומעורבות. "קצת מפחיד לעזוב את המוכר והידוע", מתוודה טוראי נטע, "אבל גם מאוד מרגש להתחיל את הדרך החדשה שבשבילה עבדנו כל כך קשה במשך חצי שנה".


סמל לי מסכמת: "זה מרגש בעוצמות שלא חשבתי שאני אתרגש מהן. לראות את הבנות מתפתחות, עוברות תהליך אדיר בתוך המסגרת הצבאית וסוף סוף מקבלות את שרוך ההדרכה ומוכנות לצאת לדרך ולהדריך את הלוחמים הימיים בסימולטורים השונים תחושת ההתרגשות הזו מזכירה לי איזה זכות זה לשרת בתפקיד הזה".


loading...